Online Marketing

Online Marketing is ontzettend belangrijk, zowel voor webshops als websites. Online Marketing vind je dan ook terug in het hele proces; van de technische opbouw van de website of webshop als in het design. Maar ook, of zelfs juist na oplevering is het van belang bezoekers te trekken naar je nieuwe site d.m.v. Online Marketing.

Indexatie

Het indexeren van een website vormt een belangrijke schakel in een zoekmachine-optimalisatie traject. Als een website niet toegankelijk is voor zoekmachines, zal deze ook niet getoond worden in de resultaten. Daarom zal in het begin van een online marketing traject goed gekeken worden naar de huidige situatie rondom de indexatie van de website. Wij analyseren met diverse tools de indexering van de website en leggen eventuele pijnpunten bloot om die vervolgens op te lossen.

  • Optimale toegankelijkheid
  • Technische analyse
  • Zoekmachine vriendelijk

Laadsnelheid

De laadsnelheid van een website of webshop is over de jaren heen steeds belangrijker geworden. Zoekmachines hechten veel waarde aan gebruikerservaring. Deze ervaring wordt steeds meer beïnvloed door de snelheid waarmee een website geladen wordt en daarmee dus te bekijken is. Als een website niet snel geladen kan worden, zal een website beduidend lager ranken in de zoekmachines. Bij de analyse van de website wordt gekeken waar met online marketing de meeste winst te behalen is, zodat de website een betere laadtijd kan behalen en daardoor meer bezoekers trekt. Niet voor niets noemen ze ons de Speed Freaks.

  • Snelle website
  • Vergroten van gebruikerservaring
  • Hogere ranking binnen zoekmachines

Websitestructuur & Content

Essentieel is of je website juist is ingericht rondom die voor jou relevante zoektermen. Daarvoor is een uitgebreid en gedegen zoekwoordonderzoek uiterst belangrijk. Daaruit volgt een advies over website-structuur die gewenst is om rondom die zoektermen, relevante pagina’s te maken. Vervolgens moet voor die aangemaakte pagina’s unieke content geschreven worden. De vindbaarheid van een website of pagina is namelijk slecht wanneer Google niet kan bepalen waar jouw pagina/website over gaat. Om jouw website goed te kunnen indexeren in de zoekresultaten is het belangrijk dat er voldoende content op je pagina’s staat. Uiteraard met de juiste zoekterm-focus en structured data.

  • Zoekterm analyse
  • Unieke relevante content
  • Logische website-structuur

Interne factoren

Interne factoren zijn de elementen waar we zelf invloed op kunnen uitoefenen. De titel en omschrijving van een pagina, de kopteksten en benamingen van afbeeldingen. Maar bijvoorbeeld ook de interne links die naar andere relevante pagina’s verwijzen. Allemaal dragen ze bij aan een optimale inrichting van je website en daarmee dus hogere scores in de zoekresultaten van zoekmachines. Na een uitgebreide screening van een website brengen we alle interne factoren volledig in kaart en bepalen we of deze geoptimaliseerd moeten worden.

  • H1, H2 en H3 bepalen
  • Interne links bepalen
  • Screening en actief advies

Linkbuilding

Linkbuilding vormt sinds het begin van zoekmachines als een van de belangrijkste factoren voor het succes van een website. Door een goed en gezond linkprofiel te hebben, weten zoekmachines zoals Google dat je website belangrijk is. Een link vormt een soort van “stem” op een andere website. Hoe meer “stemmen” op je website, hoe belangrijker je website wordt. We bekijken samen met jou welke links de meeste potentie hebben, en bepalen samen een strategie om deze relevante links ook daadwerkelijk te krijgen.

  • Bepalen van relevantie links
  • Gezond linkprofiel als doel
  • Juiste landingpagina's bepalen

Mogen wij ook
jouw webshop bouwen?

Maatwerk webshops ontwikkelen wij in het FTLShop platform